Lok


SJ Mg
Byggsats från Hobbyteknik ,driv från Kai Nilsson samt gjutdelar från JPMJ





SJ Rb 1001
Byggsats från Rene Sjöstrand + Roco underrede






SJ Bk
Byggsats från Byggsvenskt med nitad Dk korg från UGJ.






TGOJ Q13
Trixlok,smådelar från diverse svenska tillverkare samt dekal från EA Hobbyprodukter.





SJ OF2.
R.S Modell + Etsmodell.Diverse smådelar från Perlmodell o Entec.






HHJ 21.
A6/H3 byggsats från SMJ



HNJV CHJ 34





Modellproduktion SJ T45 nr 327




Jeco GC T44



SJ Ua nr 90.VVA byggsats med Roco-underrede.Bytat orginalmotor till en Mashima 1626.




BJ H3 nr 70.
Byggsats från SMJ.


HHJ 9
Jeco`s byggsats av K4/Ke loket som fått lite extra delar från Perlmodell bla.







HNJV BJ C3 72.Väldigt bra byggsats ,allt passar perfekt ihop osv,men svagt driv.Nu har det kommit i efterhand ny plåt som gör det möjligt montera större motor som var den svaga länken.En hel del slirande på drivhjulen om man inte viktar så tyngdpunkten hamnar rakt ovanför dom.Men lite småmek ska det vara ,man behöva använda de grå ibland.På andra bilden ser man var jag monterat strömupptagning,även tendern har såklart på alla hjulen.





Perlmodell X1/CF1.Drivet är utbytt mot eget mha Jeco Y6 boggie mm.






SJ L26 lok.Byggsats från HNJ Verkstad.Länk till bygget här : http://www.svensktmjforum.se/forum/forum_posts.asp?TID=2234



HNJ snabbmotorvagn Yo2,byggd i utförande 50 tal efter SJ tog över den från HNJ,nått år senare blev den orange/gul.
Filmsnutt här : http://www.youtube.com/watch?v=4UviGsmQT_8&feature=user


TGOJ X21.Byggt av etsplåt från Kai Nilsson,drivet är delar från Jeco Y6.Filmsnutt här : http://www.youtube.com/watch?v=p0ixdLhvAqA&feature=user



Hobbyteknik T23 kåpa som tillsammans med ett Gutzoldlok blivit Gullfibers T23 lok från Sundsvall början på 80-talet.Filmsnutt här : http://www.youtube.com/watch?v=-8VHudycuxI&feature=user


Brimalm OKB A3
Mitt absoluta favoritlok som jag är mycket tacksam jag fick köpa av en gentleman från småland efter annonserat efter just det  :)  finns enligt säker källa(nämnligen säljaren som oxå råka vara den som byggde om loken ca 15 lok från A till A3) endast ca 3 ex byggda just i OKB A3 versionen.
Jag gillar ostkustbanan dels för jag fått väldigt mer känsla för Sundsvallstrakten via min fru som är därifrån, sen att jag fått en riktigt trevlig privat visning av OKB vänners lokaler/inventarier ute i svartviken.
Jag har köpt på mej SMJ `s  set  med 4 st 2 axliga gröna OKB  vagnar som förhoppningsvis ska bli klara en dag.


Brimals fina F1202 ånglok.Filmsnutt finns även här : http://www.youtube.com/watch?v=a8IoR1F_Eow&feature=related


Jeco N 576 ånglok.


SJ Z49
Byggsats från VVA med hemgjort driv ,ursprungligt tänkt till V4 från Alsum Modell.
Liten filmsnutt av sämre kvalite finns av första testkörningen här : http://www.youtube.com/watch?
v=BEmDsRsxJao




TGOJ T66
Ett ommålat Mehano lok Class66 som fått dekaler från Janne/Borlänge.
Loket är även digitalt med ljud.
Filmsnutt finns här :  http://www.youtube.com/watch?v=Z87Z1RKs4kk&feature=related



SJ Yo1
Kåpa från UGJ som målats i SJ version.Driv/Underrede från Kai Nilsson.Modellen är naturligtvis digital + fått hemsvarvade lysdioder monterade i lamphusen.Filmsnutt här : http://www.youtube.com/watch?v=seKOgO5Bggs&feature=related



Lima Ra lok som fått SB Modellbaudriv + Entecdetaljer o förbättrad strömupptagning samt svarvade hjul o lysdioder.
Filmsnutt som visar lite hur bra loket går krypköra nu med : http://www.youtube.com/watch?v=MA_61ppqVkQ&feature=related 


Roco Rc5 som är ombyggt till Green Cargo Rc4.
Jag har köpt etsplåt från Entec med nya ventilatoror bla.
Dekalen kommer från HB Janna.


Kommentarer
Postat av: martin

Bygg ett Green Cargo till mig är du snäll

2006-12-15 @ 16:03:56
Postat av: Anonym

trodde du var trött på betala ;)

2006-12-15 @ 16:50:21
Postat av: Martin

Tänkte få det som extra julklapp hehe

2006-12-15 @ 17:54:55
Postat av: Lasse

jaja...du lär nog bli nöjd med min klapp ändå ;)

2006-12-16 @ 19:02:12
Postat av: Håkan

Hej, läste att du kopplat 3 kondensatorer ihop med Zimo dekodern för att minimera tjuvstopp. Hur kopplade du ihop detta?



mvh Håkan

2009-08-21 @ 11:32:46
Postat av: Jonny

Ang ditt bygge av Of2 i H0.

Jag har några frågor gällande ditt bygge av detta lok och skulle vilja komma i kontakt med dig. Maila mig på
[email protected].



mvh Jonny

2010-12-10 @ 18:59:49
Postat av: Lennart Persson "HELP"

Hej jag såg på "svenskt mjforum" om där du visar i bilder om hur man kan göra egna byggnader i modell de där med vector grafik och laser fräs lät väldigt intresant. de borde vara grejen för den kräsne som verkligen vill ha detaljer.
Jag undrar det de där med laser fräsen om det går även att få ut detaljer i 3D.
Låt oss säga att man tänker göra en modell av kunga statyn på Stortorget i Malmö. Skulle de vara möjligt .
jag tänker mig någon slags scaner som tar in alla koordinater, sedan är de då möjligt att fräsa fram denna staty, i skala 1:87.

Vet du vad denna utrusting kostar som du använde eller vart kan man vända sig för att skaffa denna utrustning.

Svara gärna via E-post.

Med vänliga hälsningar
Lennart Persson
Blev väldigt immponerad av bilderna skulle gärna lära mig mer.

2013-07-06 @ 22:16:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback